Analiza SWOT

Marian 05 gru , 2012 0 Comments Firmy

analiza biznesuPrzeprowadzenie tej diagnozy jest równoznaczna z dokonaniem analizy otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa oraz potencjału firmy. Diagnoza otoczenia polega na określeniu miejsca, jakie zajmuje na rynku dane przedsiębiorstwo oraz wszelkich możliwości i ograniczeń wynikających z unormowań prawnych, społecznych i finansowych, a także zagrożeń wynikających z działalności konkurencji. Strategia agresywna zwana także maxi-maxi jest strategią silnej ekspansji i zdywersyfikowanego rozwoju. W organizacji przeważają silne strony nad słabymi, natomiast otoczenie generuje więcej szans niż zagrożeń. Dzięki temu przedsiębiorstwo jest w stanie efektywnie wykorzystywać szanse pojawiające się w jej otoczeniu, dzięki czemu wzmacniają swoją pozycję na rynku. Strategia konserwatywna zwana także maxi-mini jest wdrażana przez przedsiębiorstwo, u którego przeważają silne strony nad słabymi, a w otoczeniu zewnętrznym zagrożenia nad szansami.Na strategię konkurencyjną decydują się przedsiębiorstwa, u których przeważają słabe strony nad mocnymi, natomiast otoczenie firmy generuje więcej szans niż zagrożeń. W takiej sytuacji działania firmy powinny być ukierunkowane na eliminację słabych stron oraz maksymalne wykorzystanie szans płynących z otoczenia. Przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim powiększyć swoje zasoby finansowe, zwiększyć produktywność oraz zredukować koszty. Jeżeli w wyniku analizy przedsiębiorstwa stwierdzono przewagę słabych stron i zagrożeń płynących z otoczenia, firma powinna zastosować strategię defensywną. Zagwarantuje ona wydobycie jak największych korzyści dla firmy przed jej zlikwidowaniem. W ramach czynności związanych z zastosowaniem tej strategii jest redukcja kosztów, zmniejszenie zdolności produkcyjnych, a w ostateczności zatrzymanie procesu inwestycyjnego. Dzięki przeprowadzonym analizom wnętrza firmy i otoczenia zewnętrznego naczelne kierownictwo może ocenić całokształt działalności przedsiębiorstwa oraz zidentyfikować szanse i zagrożenia z zewnątrz. Informacje te są niezbędne do formułowania wariantów strategicznych oraz wyboru właściwiej strategii zarządzania.analiza biznesu

Written By Marian