Rola społeczności internetowych skupionych wokół przedsiębiorstwa

Marian 05 gru , 2012 0 Comments Firmy

społeczność w internecieDzięki sieci Internet osoby o podobnych zainteresowaniach mają możliwość spotykania się i wymiany poglądów w przestrzeni wirtualnej. Utworzone w ten sposób wspólnoty ludzi tworzą społeczności internetowe. Posiadają one wiele wspólnego z normalnymi, rzeczywistymi grupami. Z tej przyczyny, tworzenie tych społeczności może stać się skutecznym instrumentem do przyciągania i utrzymywania klientów przez dane przedsiębiorstwo. Celem budowania społeczności internetowych jest między innymi wymiana pozytywnych doświadczeń, które wynikają z zakupu i posiadania danego produktu. Społeczności internetowe są korzystne dla firmy również z tego powodu, że klienci nie wchodzą wyłącznie w interakcje z firmą, ale również pomiędzy sobą. Każda osoba z danej społeczności może w szybki sposób wyszukać konkretną informację. Przedsiębiorstwo ma możliwość gromadzenia informacji na temat zainteresowań poszczególnych osób, ich zajęć oraz potrzeb. Dzięki tym informacjom firma może zwiększyć swoją zdolność do dostosowania oferty do potrzeb konkretnych członków społeczności. Przedsiębiorstwo może również wykorzystać społeczności internetowe, by przeprowadzić badania jakościowe. Członkowie społeczności otwarcie wypowiadają się na temat swoich potrzeb i pragnień. Strona internetowa firmy powinna oferować różnego rodzaje usługi dla członków społeczności, którzy są niej obecni. Osoby, które są skupione wokół witryny przedsiębiorstwa mogą być atrakcyjnym elementem przyciągającym kolejnych internautów. Społeczności te wspomagają również działalność firmy w ten sposób, że wytwarzają wszelkiego rodzaju materiały i informacje, które wzbogacają witrynę. Społeczności internetowe powiększają się z każdym rokiem, dlatego dla danego przedsiębiorstwa korzystny będzie wysiłek włożony w rozwój tego medium.

Written By Marian